hulp nodig?
Neem contact op met ons!
(+31) (0) 475 - 461 574
ma t/m vr: 9.00 - 17.00u
Bel mij terug
Bel mij terug

Veelgestelde vragen

Annuleringen en Wijzigingen

Kunnen rondvaarten worden geannuleerd vanwege slecht weer?

Rondvaarten kunnen niet geannuleerd worden vanwege slecht weer; wij garanderen u immers een overdekte zitplaats tijdens uw rondvaart. Enige uitzondering is dat de rederij de mogelijkheid heeft om de rondvaart te annuleren bij weersomstandigheden die de veiligheid in gevaar brengen; denk hierbij vooral aan extreme storm.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

De annuleringsvoorwaarden zijn vastgelegd in artikel 22 binnen de algemene voorwaarden en personenvervoerscondities. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren en zijn hier kosten aan verbonden?

In de meeste gevallen kunt u uw reservering wijzigen tot 4 dagen voor afvaart. Als u een party of event heeft geboekt, vragen we de laatste wijzigingen 7 dagen voor afvaart kenbaar te maken. Annuleren is mogelijk maar hier zijn kosten aan verbonden (zie artikel 22 in de algemene voorwaarden).

Beleid

Mag ik mijn hond meenemen aan boord?

Jazeker, uw trouwe viervoeter mag gratis meevaren tijdens onze rondvaarten, mits aangelijnd en uitgelaten.

Uitzondering: arrangementen met diner(buffet) of brunch.

Wat is het rookbeleid aan boord van de rondvaartboten?

 Roken is op onze schepen verboden, met uitzondering van de aangewezen rokerszones. Informeer bij de bemanning waar u deze kunt vinden.

Zijn er fotografeer- of filmbeperkingen aan boord of tijdens de rondvaart?

Aan boord mag er gefotografeerd en gefilmd worden. Houd u hierbij wel rekening met de privacyrechten van medepassagiers. 

Hoe gaat Rederij Cascade om met gevonden voorwerpen?

Gevonden voorwerpen worden maximaal 6 maanden bewaard. Als u vermoedt dat u iets verloren bent aan boord, neemt u dan contact op met de rederij. 

Kan ik mijn fiets meenemen aan boord?

Hiervoor dient u contact op te nemen per mail/ telefonisch, zodat wij kunnen nakijken of er voldoende ruimte is op de desbetreffende dag dat u graag mee wilt varen.

Wat is het beleid voor het meenemen van eigen eten en drinken aan boord?

Het nuttigen van eigen drank en eten is aan boord niet toegestaan, met uitzondering van het buitendek.

Bereikbaarheid

Zijn er parkeermogelijkheden in de buurt van de opstapplaats?
In Wessem, Thorn en Maasbracht is er voldoende gratis parkeergelegenheid.
  • Thorn: Waterstraat Grote Hegge/ Grootheggerlaan
  • Maasbracht: Havenstraat (langs de weg in de vakken kan geparkeerd worden) of volg P haven
  • Wessem: parkeren is mogelijk aan de Maasboulevard zelf, aan de waterkant 
  • Roermond: Arlo, vlakbij de Maasbrug N280 (tegen betaling). Designer Outlet Centre (tegen betaling). 
Hoe bereik ik Rederij Cascade met het openbaar vervoer?

Maasbracht; De dichtstbijzijnde bushalte is “Maasbracht, Markt”, dit ligt ongeveer 550 m van de Cruise Terminal af. Bij deze bushalte stoppen 3 buslijnen: lijn 68, lijn 76 en lijn 67. Kijk voor de actuele vertrektijden en een gepersonaliseerd reisadvies op 9292.

Thorn; De dichtstbijzijnde bushalte is “Thorn, Trippaardstraat”, dit ligt ongeveer 950 m van de steiger af. Bij deze bushalte stopt lijn 73. Kijk voor de actuele vertrektijden en een gepersonaliseerd reisadvies op 9292.

Wat zijn de adressen van de afvaartlocaties?
  • Locatie Maasbracht (hoofdvestiging)
    Cruise Terminal Maasbracht
    (Tegenover) Havenstraat 22, Maasbracht
  • Locatie Wessem
    Maasboulevard, Wessem
  • Locatie Stevensweert
    Maasdijk, Stevensweert
  • Locatie Thorn
    Grootheggerlaan, Thorn
  • Locatie Roermond
    Riviercruisevoorzieningen Roermond
    Arlo, Roermond (vlakbij Maasbrug N280/ Designer Outlet Centre)

Betalingsmogelijkheden

Kan ik met VVV-bonnen betalen?

Helaas accepteren wij geen VVV-cheques.

Kan ik tijdens de rondvaart betalen met mijn betaalpas?

Bij Rederij Cascade kunt u per pin, creditcard of contant geld betalen.

Moet er bij online boeking van tickets direct betaald worden?

Als u een rondvaart uit ons vaarprogramma boekt, hoeft u niet online te betalen. De betaling vindt aan boord plaats tijdens boarding; dit kan zowel contant als per pin. Sommige arrangementen dienen wel vooraf betaald te worden; dit staat uitdrukkelijk vermeld op de infopagina. In dat geval ontvangt u naast uw bevestiging ook een factuur per e-mail toegestuurd. 

Vraagt u online een offerte aan voor een groepsarrangement, dan is dat altijd vrijblijvend. In de meeste gevallen dient u bij definitieve opdracht een aanbetaling te doen van 30%. Deze voorwaarde staat ook uitdrukkelijk vermeld in de offerte.

Eten en Drinken

Is het toegestaan om eigen eten en drinken mee te nemen aan boord?

Het nuttigen van eigen drank en eten is aan boord niet toegestaan, met uitzondering van het buitendek.

Is het mogelijk om speciale dieetwensen doorgeven voor de catering aan boord?

Dat is geen probleem. Geef a.u.b wel ruim van tevoren jullie wensen door, zodat wij ervoor kunnen zorgen (daar waar mogelijk) om het aan te passen in uw cateringreservering. 

Feedback en Contact

Hoe kan ik feedback geven over mijn ervaring met de rondvaart?

Heeft u recent ervaring gehad met Rederij Cascade? Deel uw feedback! Deze is belangrijk voor onze verbetering en helpt ons de beste ervaringen te bieden. Alle meningen, positief of ter verbetering, zijn welkom.

Het geven van feedback is mogelijk via:

  • Telefonisch: Bel ons op +31 (0) 475 - 461 574
  • E-mail: Stuur uw feedback naar info@rederijcascade.nl
Waar kan ik contact opnemen?
+31 (0) 475 - 461 574
info@rederijcascade.nl
 

Online Boekingen

Is reserveren noodzakelijk?

Het is niet verplicht om vooraf te reserveren, maar het is wel aan te raden. Zeker als u met een groot gezelschap komt. Wij kunnen er dan ook voor zorgen dat er genoeg plek is om bij elkaar te zitten. Zonder reservering kunnen wij echter niet altijd garanderen dat u mee kan varen. Indien u last-minute besluit om mee te varen, is het dus wel handig om van tevoren met ons te bellen of er voldoende plek is aan boord zodat we teleurstelling ter plekke kunnen voorkomen.

Moet er bij een online boeking direct betaald worden?

Als u een rondvaart uit ons vaarprogramma boekt, hoeft u niet online te betalen. De betaling vindt aan boord plaats tijdens boarding; dit kan zowel contant als per pin. Sommige arrangementen dienen wel vooraf betaald te worden; dit staat uitdrukkelijk vermeld op de infopagina. In dat geval ontvangt u naast uw bevestiging ook een factuur per e-mail toegestuurd. 

Vraagt u online een offerte aan voor een groepsarrangement, dan is dat altijd vrijblijvend. In de meeste gevallen dient u bij definitieve opdracht een aanbetaling te doen van 30%. Deze voorwaarde staat ook uitdrukkelijk vermeld in de offerte.

Vanaf hoe laat kan ik het schip betreden?

Wij hebben met u een datum en tijd afgesproken, deze is te vinden in uw bevestiging. U dient 10 minuten voor afvaart aanwezig te zijn om in te schepen. De plekken zijn al voor u (en evt. uw gezelschap bij elkaar) gereserveerd.

Rondvaart Informatie

Hoe lang duurt een rondvaart?
 Maaspareltocht    2 uur    
 Tour de Thorn

2 uur (excl. verblijfsduur in Thorn)

 Cruise Touristique 3,5 uur
 Sluizentocht 3,5 uur
 Grensmaas Toer 3,5 uur
 Havenrondvaart 2 uur
 Captain's Brunch 2 uur
 Dinnercruise 4 uur
 Sunset Cruise

4 uur


 
Zijn er speciale themarondvaarten beschikbaar?

Bij Rederij Cascade vieren we graag de speciale momenten met u aan boord. Of u nu de feestdagen wilt vieren of wil genieten van de schoonheid van een zonsondergang, wij hebben een aantal bijzondere cruises voor u. 

Een aantal voorbeelden van deze cruises zijn:

  • Christmas Dinnercruise: Stap aan boord voor een magische kerst ervaring met onze Christmas Dinnercruise. Geniet van een feestelijk buffet in een sfeervol versierde setting, terwijl u langs de betoverende winterlandschappen vaart. Lees meer over de Christmas Dinnercruise.
  • Paasbrunch: Vier de lente met onze Paasbrunch. Een heerlijke brunch wacht op u en uw familie met een prachtig uitzicht op de natuur. Lees meer over de Paasbrunch.
  • Sinterklaasbrunch: Een feestelijke brunch op het water ter ere van Sinterklaas, perfect voor gezinnen met jonge kinderen die samen willen komen en genieten van traditionele lekkernijen, terwijl de kinderen worden vermaakt met speciale activiteiten. Lees meer over de Sinterklaasbrunch.
  • Sunset Cruise: Beleef een onvergetelijke avond met onze Sunset Cruise. Terwijl de zon ondergaat, kunt u genieten van een glas wijn en lichte hapjes, omringd door het adembenemende panorama van de ondergaande zon. Lees meer over de Sunset Cruise.
Heeft de rondvaart een vast route of zijn er verschillende routes beschikbaar?

Wij bieden op dit moment een aantal verschillende rondvaarten aan. Deze hebben allemaal een andere route en een andere tijdsduur. Bekijk hier ons huidige aanbod. 

Kunnen we tijdens de rondvaart afstappen en later weer opstappen?

Afstappen en opstappen is alleen mogelijk bij de rondvaart “Tour de Thorn”. Hiervoor betaalt u niks extra. Het is ook mogelijk om excursies te boeken. Bekijk hier de actuele afvaarttijden en excursies.

Biedt Rederij Cascade ook rondvaarten aan tijdens nationale feestdagen?

In de meeste gevallen bieden wij op nationale feestdagen themavaarten aan. Denk hierbij aan onze paasbrunch, aspergecruises tijdens Hemelvaart en Pinksteren en kerstcruises op beide kerstdagen.

Speciale Aanvragen

Is het mogelijk om een privérondvaart te boeken voor speciale gelegenheden?

Ja, het is ook mogelijk om een privé rondvaart te boeken. Wij bieden charter rondvaarten met catering en charter rondvaarten zonder catering aan.

Kan ik ook een rondvaart cadeau geven?

Een door u gewenst bedrag, dat aan boord te besteden is of juist een volledig verzorgde Brunchcruise. Het kan allemaal! We maken er een gepersonaliseerde voucher van in een luxe omslagmap voor € 5,-

Toegankelijkheid

Is de rondvaartboot toegankelijk voor rolstoelgebruikers en mensen met beperkte mobiliteit?

Beide schepen zijn rolstoeltoegankelijk waarbij de volgende info goed in overweging genomen moet worden:

 
Het grote schip 'Stadt Wessem' is gelijkvloers toegankelijk voor rolstoelen en andere hulpmiddelen tot een maximum breedte van 90 cm; het toilet voor invaliden is toegankelijk tot een breedte van max. 75 cm. Het boven- en buitendek is toegankelijk via een traplift; we helpen graag mee om mensen vanuit de rolstoel in de traplift te zetten en de duwrolstoel naar boven te dragen, mits de situatie dit toelaat. Elektrische rolstoelen kunnen niet naar het bovendek gedragen worden! Bekijk meer informatie en foto’s van dit schip.

 
De benedensalon van het kleinere schip 'Maaslakei' is toegankelijk middels een plateaulift met een maximale breedte van 80 cm; ook het toilet is toegankelijk tot 80 cm breedte. Zelfstandig toiletgebruik door een rolstoel- of rollatorgebruiker is echter af te raden vanwege de beperkte draaicirkel op het toilet; toiletbezoek onder begeleiding is aan te bevelen. Het boven- en buitendek is toegankelijk via een traplift; graag helpen we mee om mensen vanuit de rolstoel in de traplift te zetten en de duwrolstoel naar boven te dragen, mits de situatie dit toelaat. Elektrische rolstoelen kunnen niet naar het bovendek gedragen worden! Bekijk meer informatie en foto’s van dit schip.

 

Tarieven

Zijn er speciale groepstarieven beschikbaar?

Op dit moment bieden we standaard tarieven aan voor al onze rondvaarten. Hierop hebben we geen speciale groepstarieven. Wel bieden wij bij bepaalde groepsaanvragen staffelkorting aan; dit staat dan duidelijk bij de omschrijving vermeld. Bij deze regeling ontvangt u korting die afhankelijk is van de grootte van uw groep.

Zijn er kortingen beschikbaar voor kinderen, studenten of senioren?

Helaas bieden wij geen speciale prijs aan voor studenten of senioren, wel hebben kinderen van 4 t/m 11 jaar een speciaal gereduceerd tarief. Voor kinderen van 0 t/m 3 jaar is de rondvaart (meestal) gratis.

Biedt Rederij Cascade speciale arrangementen voor scholen of educatieve groepen?

We hebben geen standaard aanbiedingen. U kunt altijd contact met ons opnemen voor maatwerk.

Biedt Rederij Cascade kortingen of speciale tarieven in samenwerking met attracties?

Helaas bieden wij op dit moment nog geen kortingen of acties aan in combinatie met andere dagattracties.

Veiligheid en Duurzaamheid

Welke maatregelen neemt Rederij Cascade om duurzaamheid en milieubescherming te bevorderen?

Afgelopen winter zijn allebei de schepen voorzien van ultrazuinige stage V motoren waarmee ca. 30% brandstofbesparing gerealiseerd kan worden. Stage V staat voor de meest strenge emissienorm van fijnstof (roetdeeltjes) en stikstof. De nieuwe Volvo Penta voortstuwingsmotoren zijn voorzien van een nabehandelingssysteem; hiermee wordt AdBlue ingespoten in de uitlaatgassen om fijnstof en stikstof te 'neutraliseren'. Daardoor wordt de uitstoot van roetdeeltjes en stikstof tot een minimum gereduceerd. Ook de 'hulpmotoren' aan boord voor de boegschroefinstallatie (Iveco) en de elektriciteitsvoorziening (JCB) zijn stage V gecertificeerd. 

Bovendien tanken we een duurzamere brandstof: GTL (Gas to Liquid). De CO2 uitstoot van deze brandstof wordt volledig gecompenseerd doordat wij als bedrijf mee investeren in duurzame projecten, die de uitstoot verminderen. Denk aan de bouw van waterkrachtcentrales.

Wat te doen in geval van zeeziekte of andere ongemakken tijdens de rondvaart?

Zeeziekte komt vrijwel nooit voor! Maakt u zich zorgen hierom, dan adviseren wij u om medicatie tegen reisziekte mee te nemen. Zijn er andere ongemakken aan boord van medische aard, dan kunt u informeren naar onze BHV-medewerkers (bedrijfshulpverleners) aan boord. In geval van nood kunnen zij (medische) hulpdiensten inschakelen.

Zijn er veiligheidsvesten beschikbaar voor kinderen en volwassenen?

Er zijn universele reddingsvesten beschikbaar maar die worden uitsluitend verstrekt in geval van calamiteiten. (Kinder)zwemvesten voor gebruik uit voorzorg zijn niet beschikbaar aan boord.

Voorzieningen

Welke voorzieningen zijn er aan boord (zoals toiletten, bar, eten)?

Aan boord van onze vloot bij Rederij Cascade streven we ernaar om uw vaart zo comfortabel en plezierig mogelijk te maken. Daarom zijn onze schepen uitgerust met diverse voorzieningen om aan uw behoeften te voldoen:

 

  • Toiletten: Voor uw comfort zijn er schone en toegankelijke toiletvoorzieningen beschikbaar op al onze schepen.
  • Bar: Onze bar aan boord biedt een ruime keuze aan drankjes, van frisdranken en sappen tot bieren en wijnen.
  • Eten: We bieden verschillende cateringopties om uw ervaring te verbeteren. Afhankelijk van de vaart kunt u genieten van snacks, lunchgerechten, of een diner. Onze menu's variëren en zijn zorgvuldig samengesteld om aan verschillende smaken en voorkeuren te voldoen.

Let op! Aan boord hebben wij een beperkter aanbod dan online, als u wil kiezen uit een uitgebreid aanbod, boekt u het eten dan alvast online. Dit heeft als bijkomend voordeel dat u niet lang hoeft te wachten tot uw eten klaar is.


Bovendien zijn onze schepen ontworpen om u een comfortabele vaarervaring te bieden, met ruime zitgelegenheden binnen en buiten.
Voor informatie over catering en boordvoorzieningen, verzoeken wij u contact op te nemen. Ons team staat klaar om uw vragen te beantwoorden en uw verblijf aan boord naar tevredenheid te verzorgen.

Beschikken de parkeerplaatsen over laadpalen voor elektrische auto’s?

Helaas beschikken onze parkeerplaatsen nog niet over laadpalen voor elektrische auto’s.

Zijn er speciale rolstoel- of mindervalidenparkeerplaatsen beschikbaar?

Helaas zijn er nog geen invalidenparkeerplaatsen aanwezig. We zijn wel in gesprek met Gemeente Maasgouw om deze te creëren in Maasbracht en Thorn.

Zitten we overdekt?

Zowel op de Maaslakei als op de Stadt Wessem zijn de salons overdekt. Ook is er verwarming aan boord. Dat wil zeggen dat het zich ook goed leent als uitstapje bij slechter weer. Ook de kinderen kunnen zich goed vermaken tijdens een bezoekje in de stuurhut bij de kapitein.

Overige Vragen

Biedt Rederij Cascade educatief materiaal of achtergrondinformatie over de bezochte locaties?

Er is aan boord geen educatief materiaal of achtergrondinformatie beschikbaar over de bezochte locaties. Hiervoor verwijzen we u naar de lokale VVV winkels, bijvoorbeeld in Thorn of Roermond.

Deel deze pagina op