Rederij Cascade gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen bij Facebook. Ook gebruiken we cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken.

melding verbergen Meer informatie
Bel ons direct op +31(0)475 - 461 574

Meest voorkomende vragen

Online reserveringen

Wanneer krijg ik de bevestiging?

Normaal gesproken streven we er naar dat u binnen 24 uur / hetzij binnen één werkdag, de bevestiging per mail mag verwachten. Hierin staat de afgesproken datum en tijd nogmaals in ter informatie en ook voegen wij er een route aan toe. Indien de bevestiging niet naar verwachting is, dan zouden we het erg op prijs stellen als u ons hierover spoedig zou willen terugmailen.

Op het moment dat u de boeking heeft gedaan via internet, worden de plekken in optie gereserveerd tot aan de bevestiging.

Boottochten

Hoe lang duren de tochten?

Maaskernentoer:      2 uur durend

Cruise Touristique:   3,5 uur

Sluizentocht:            3,5 uur

Havenrondvaart:      1,5 uur

Captain's Brunch     2 uur

Dinnercruise            3,5 uur

 

Boottocht bij minder mooi weer

Zitten we overdekt?

Zowel op de Cascade als de Stadt Wessem zijn de salons overdekt. Ook is er verwarming aan boord. Dat wil zeggen dat het zich ook goed leent als uitstapje bij slechter weer. Ook de kinderen kunnen zich goed vermaken tijdens een bezoekje in de stuurhut bij de kapitein.

Reserveren boottocht

Is reserveren van te voren per se noodzakelijk?

Het is niet verplicht om vooraf te reserveren, wel aan te raden. Zeker als uw gezelschap uit meerdere personen bestaat. Wij kunnen er dan ook vooraf voor zorgen dat er plek is om bij elkaar te zitten. Zonder reservering kunnen wij echter niet altijd garanderen dat u mee kan varen. De reserveringen hebben bij drukte altijd voorrang. Indien u last-minute besluit om mee te varen, is het dus wel handig om van te voren met ons te bellen of er voldoende plek nog is aan boord om teleurstelling ter plekke te voorkomen. 

De betaling dient ter plekke aan boord te worden voldaan. Wij zullen na reservering dan ook niet vragen om op voorhand te betalen. Wel hebben we de plekken gereserveerd en gaan we uit van uw komst.

Onze Deals

Dien ik deze vooraf te boeken?

Klopt, deze kunt u tot uiterlijk een dag van te voren boeken via onze website. Op de dag zelf kunt u helaas geen gebruik meer maken van deze deals.

Op meerdere tochten zijn deals mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een lunchdeal, Limburg Deal of zelfs Package Deal tijdens de Cruise Touristique of Sluizentocht.

groepskortingen

geldt er een speciaal tarief of korting als we met een groep zijn?

Voor groepen vanaf 40 personen hanteren wij een groepskorting van 10% op de boottocht aan volwassentarief.

Betaling

Moet ik de boeking vooruit betalen?

U hoeft bij een online boeking de tickets of het arrangement niet vooruit te betalen. U ontvangt wel een bevestiging van uw boeking per e-mail en de plaatsen worden voor u gereserveerd. De betaling vindt altijd aan boord plaats. 

Betalingswijze

U kunt per pin of contant betalen aan boord, m.u.v. creditcards

BTW

ZIjn de tarieven op de website inclusief of exclusief BTW

Alle tarieven zijn inclusief BTW. Het merendeel van onze diensten is belast met het verlaagde BTW-tarief. Bij offerte-aanvraag en/of afrekening wordt de BTW volledig gespecificeerd.

Parkeergelegenheid

Hoe zit het met parkeren?

In Wessem, Stevensweert, Thorn en Maasbracht is er voldoende gratis parkeergelegenheid.

  • Wessem: parkeren is mogelijk aan de Maasboulevard zelf, aan de waterkant 
  • Stevensweert: 
  • Thorn: Waterstraat Grote Hegge/ Grootheggerlaan
  • Maasbracht: Havenstraat (langs de weg in de vakken kan geparkeerd worden) of volg P haven

In Roermond zijn er meerdere betaalde parkeerplaatsen en is er ook een parkeergarage nabij de riviercruisevoorziening: Arlo, vlakbij de Maasbrug N280. Designer Outlet Centre. Maashaven 144 is het adres van Qpark Kazerneplein

 

Adressen afvaartlocaties

Op zoek naar het adres om in te voeren voor het navigatiesysteem of wilt u het kaartje downloaden en printen?

Locatie Maasbracht (hoofdvestiging)

Cruise Terminal Maasbracht
(Tegenover) Havenstraat 22, Maasbracht
Download de route- en parkeerinstructie

Locatie Wessem

Maasboulevard, Wessem
Download de route- en parkeerinstructie

Locatie Stevensweert

Maasdijk, Stevensweert
Download de route- en parkeerinstructie

Locatie Thorn

Grootheggerlaan, Thorn
Download de route- en parkeerinstructie

Locatie Roermond

Riviercruisevoorzieningen Roermond
Arlo, Roermond (vlakbij Maasbrug N280/ Designer Outlet Centre)
Diverse betaalde parkeervoorzieningen in de nabijheid

Rolstoeltoegankelijkheid/mindervaliden

Wanneer vaart de Stadt Wessem?

De Stadt Wessem is volledig rolstoeltoegankelijk en beschikt zelfs over een stoeltjeslift, zodat er dus ook een mogelijkheid bestaat voor de mensen die slechter ter been zijn om toch naar de bovensalon te kunnen of het buitendek. Een invalidentoilet is ook aanwezig en in de salons is alles gelijkvloers. 

Wij kunnen niet op ver vooraf op voorhand aangeven wanneer we welk schip inzetten tijdens de rondvaarten op onze website. Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Wel is het mogelijk om telefonisch hierover contact op te nemen, zodat we voor u kunnen nakijken wanneer de Stadt Wessem met zekerheid wel vast staat om te varen. 

(De Cascade is niet rolstoeltoegankelijk. Ze heeft namelijk geen invalidentoilet en heeft enkele stevige/ wel brede traptreden met railing aan beide kanten om de salon in te komen). Indien het voor iemand geen probleem is om een aantal traptredes te lopen en daarna benedendeks kan verblijven tijdens de rondvaart, dan is de Cascade wel zeer geschikt.

Voorzieningen aan boord

Meer info...

Het schip Cascade beschikt over een sfeervolle scheepsbar, een dames- en herentoilet en een kleine keuken

Het schip Stadt Wessem beschikt over een modern en eigentijds interieur met lounge, statafels en de traditionele meubelinrichting met tafels en stoelen. Buitendek met loungekussens. Er zijn 2 scheepsbarren aanwezig (zowel boven als beneden) en meerdere toiletten benedendeks, waaronder ook een invalidentoilet. Beneden is er een horecakeuken

Fietsen

Mag de fiets mee aan boord?

Hiervoor dient u contact op te nemen per mail/ telefonisch, zodat wij kunnen nakijken of er voldoende ruimte is op de desbetreffende dag dat u graag mee wilt varen. Indien dat mogelijk is, kunt u het gewenste aantal zones dat u mee wilt varen zelf bepalen

Honden

Zijn honden toegelaten aan boord?

Jazeker, uw trouwe viervoeter mag gratis meevaren tijdens onze rondvaarten, mits aangelijnd en uitgelaten.

Uitgezonderd: de dinnercruise en brunchcruise, waarbij het niet is toegestaan. Voor mensen die begeleiding nodig hebben van hun hond, is dit uiteraard wel mogelijk.

Brunchcruise in oktober 2018

Op welke data?

Elke zondag in oktober kunt u al varende genieten van onze Brunchcruise, dat wil zeggen: 7, 14, 21, 28 oktober 2018

Via de vaarkalender kiest u de gewenste datum en boekt u snel en eenvoudig deze 2 uur durende cruise voor € 28,75 p.p. (kids 4 t/m 11 jaar € 12,50 p.p.)

Hapje & een drankje aan boord

Is er ook iets te verkrijgen aan boord?

Onze bemanning komt langs, zodat u eventueel drankjes kan bestellen of wat te eten van de kleine kaart, denk aan: kleine koud/ warme gerechten, hapjes of gebak. We hebben voor ieder wat wils. Mocht u van te voren weten wat u erbij wenst met een wat groter groepje, dan kunt u dit het beste vooraf reserveren. Kijk daarvoor ook eens naar onze deals, die vooraf te boeken zijn.

Dieet/ Allergie

Rekening houden met een dieet of allergie?

Dat is voor geen probleem. Het moet tenslotte voor iedereen een mooi dagje uit zijn. Geef a.u.b wel ruim van te voren jullie wensen door, zodat wij ervoor kunnen zorgen (daar waar mogelijk) om het aan te passen in uw cateringreservering. 

Afvaarttijden

Vanaf hoe laat ligt de boot klaar?

Samen hebben wij met u een datum en tijd afgesproken, die te vinden is op uw bevestiging. U dient 10 minuten voor afvaart aanwezig te zijn om in te schepen. Dit is dan ook op tijd. De plekken zijn al voor u (en evt. uw gezelschap bij elkaar) gereserveerd.

Indien u niet gereserveerd heeft, dan kunt u de afvaarttijden vinden op de website bij de desbetreffende boottocht.

Vaarcadeaubon

Vaarbon cadeau geven bij een speciale gelegenheid?

Een door u gewenst bedrag, dat aan boord te besteden is of juist een volledig verzorgde Brunchcruise. Het kan allemaal! We maken er een gepersonaliseerde voucher van in een luxe omslagmap voor € 5,-

Kerst 2018

Is er met Kerst ook iets speciaals aan boord?

Op 1e en en 2e Kerstdag varen we traditiegetrouw dé dinnercruise, vergezeld door onze Kerstman. Benieuwd naar het menu? Lees dan verder op de website voor meer informatie of neem telefonisch contact met ons op (0475 46 1574)

Staat je vraag of het antwoord er niet tussen?

Wij zijn dan nog meer verheugd om jouw vraag via een emailbericht of telefoontje te beantwoorden!
Deel deze pagina op