Deze website maakt gebruik van cookies

melding verbergen Meer informatie
Bel ons direct op +31(0)475 - 461 574

Missie & visie

Rederij Cascade is een jonge en ambitieuze organisatie, die continu op zoek is naar groei. Dat doen we niet zomaar, daar zit een filosofie achter... Aan alles wat we doen en ontwikkelen, liggen onze missie en visie ten grondslag. We formuleren doelstellingen, die we aan de hand van geboekte resultaten en omgevingsfactoren steeds bijstellen. En daar waar nodig, stellen we onze visie bij!

Missie

Cascade is meer dan alleen een rondvaartbedrijf; het is een volwaardige dagattractie en evenementenlocatie, waar een 'waterbeleving' gecreëerd wordt... Geworteld in het hart van Limburg, gevestigd aan een van de grootste watersportgebieden van Nederland, waarin het water de verbindende factor is tussen historische plekjes en het groene achterland. Cascade dient als entertainend knooppunt tussen land en water, dat toegankelijk moet zijn voor iedereen! Een plek waar een beleving gecreëerd wordt, die je zeker opnieuw wil meemaken, steeds op een andere manier... 

Visie

Hoewel de seinen voor de economie op groen staan, voelt het herstel fragiel aan. Er zijn teveel invloeden vanuit de hele wereld, waarop op landelijk en zelfs Europees niveau nauwelijks invloed uit te oefenen is. De consument zal daarom voorlopig keuzes moeten blijven maken en dat zorgt er dan ook voor dat die consument in een hard tempo kritischer wordt. Door internet is de tegenwoordige klant in staat om keuzes in hun vrijetijdsbestedingen uit te stellen tot het laatste moment, zodat ze hun maximale waarde uit hun keuze kunnen halen. Internet is geen luxe meer; het is een primaire levensbehoefte. 

Desondanks heeft Cascade de ambitie om verder te groeien. In eerste plaats door meer gasten te verleiden om een bezoek te brengen aan onze attractie. Daarnaast willen we groeien door de 'klantwaarde' (bestedingsbedrag per bezoeker) te verhogen. Niet door uitzonderlijk hoge prijsverhogingen door te voeren, maar juist door bezoekers te 'ontzorgen' met het bieden van een totaalpakket (lees: belevenis!), dat volledig door de rederij georganiseerd en geregisseerd wordt. 

Deze mogelijkheden dienen op een krachtig online communicatieplatform geëtaleerd te worden, ook geënt op bezoekers vanuit de euregio (België en Duitsland). Hierdoor creëren we aanbod vanuit eigen kracht en worden tegelijkertijd de regionale kernwaarden optimaal benut. Dit maakt ons minder afhankelijk van de economische grillen van alledag. Bovendien blijven we - door uitgekiende automatisering tussen het web en onze bedrijfsprocessen - uiterst flexibel tot het laatste moment. 

Digitale technologie wordt hierbij gebruikt als middel; niet als doel. Het grootste doel is om de verwachtingen van onze bezoekers te overtreffen, of het nu om een korte rondvaart of om een event van A tot Z gaat. De gasten ervaren onze diensten naar internationale maatstaven, maar dan met een 'zachte g', waarin de Bourgondische gastvrijheid en Couleur Locale weerspiegeld worden. 

Doelstellingen

Door deze website op korte termijn te releasen in een Duitse en Engelse versie, hopen we op een behoorlijke groei van bezoekers buiten Nederland. Daarnaast beogen we een groei in het zakelijke deel van de omzet, doordat de website beter  de mogelijkheden op het gebied van business events weergeeft. Door procesautomatisering hopen we bovendien ook de arbeidsvreugde te vergroten, doordat er minder voelbare werkdruk zou moeten zijn. De omvang van het team kan namelijk veel beter afgestemd worden op de bezetting van de schepen. 

Kort gezegd: een substantiële omzetgroei in combinatie met een hogere efficiency moet er toe leiden, dat we onze verdere plannen op het gebied van investeringen en uitbreiding van de huidige exploitatie kunnen realiseren. 

Deel deze pagina op